|
PN - 3 / 18 |
PN - 2 / 20 |
PN - 2 / 20 |
PN - 2 / 24 |
PN - 2 / 24 |
pojemność zbiornika |
18 000 l |
18 000 l |
20 000 l |
24 000 l |
26 000 l |
masa własna |
8 000 kg |
7 500 kg |
7 700 kg |
7 950 kg |
8 100 kg |
kompresor |
JUROP PN-106 M |
JUROP PN-106 M |
JUROP PN-106 M |
JUROP PN-106 M |
JUROP PN-106 M |
wydajność kompresora |
11 000 l/min |
11 000 l/min |
11 000 l/min |
11 000 l/min |
11 000 l/min |
ciągnik o mocy |
180 KM |
180 KM |
200 KM |
240 KM |
260 KM |
nacisk na zaczep |
30 KN |
30 KN |
30 KN |
30 KN |
30 KN |
ogumienie |
700 / 50 x 22,5 750 / 60 x 30,5 ALLIANCE 750 / 60 x 30,5 TRELLEBORG |
20,5 R22,5 600 / 55 x 22,5 600 / 65 x 23 700 / 50 x 22,5 |
20,5 R22,5 600 / 55 x 22,5 600 / 65 x 23 700 / 50 x 22,5 |
20,5 R22,5 600 / 55 x 22,5 600 / 65 x 23 700 / 50 x 22,5 |
20,5 R22,5 600 / 55 x 22,5 600 / 65 x 23 700 / 50 x 22,5 |
Budowa i zastosowanie |
PODWOZIE |
Wóz asenizacyjny PN-3/18 wykonany jest jako zbiornik zamontowany na ramie z dwuosiowym, resorowanym zestawem kołowym skrętnym natomiast wozy asenizacyjne PN-2/20 (18 000 l i 20 000 l), PN-2/24 (24 000 l i 26 000 l) wykonane są jako zbiornik zamontowany na ramie z resorowanym zestawem kołowym TRIDEM. Zarówno zbiornik jak i zestaw kołowy można przesuwać wzdłuż ramy do której przymocowany jest resorowany dyszel z zaczepem transportowym. |
PN - 2 / 20 PN - 2 / 24
|
ZBIORNIK |
Zbiornik stalowy, cynkowany ogniowo posiada wewnętrzne pierścienie wzmacniające i falochrony. Tylna dennica zamknięta z włazem Ø 600 i dwoma króćcami. Na przedniej dennicy rurowy wskaźnik poziomu, a na bokach króćce do zasuw. Zbiornik na górze posiada bezpiecznik nadmiarowy i właz Ø 600. |
KOMPRESOR |
Standardowo na dyszlu wozu zamontowany jest kompresor JUROP PN - 106M. |
ZASUWY SPUSTOWE |
Na pokrywie włazu dna tylnego zamontowana jest sterowana hydraulicznie zasuwa z łyżką rozlewową. Z boku zbiornika znajduje się zasuwa ręczna z króćcem tylnym. |
MIESZADŁO |
Wóz na specjalne zamówienie może być wyposażony w napędzane hydraulicznie mieszadło ślimakowe, które może miksować zawartość zbiornika w sposób ciągły. |
DZIAŁANIE |
Napełnienie wozu umożliwia podciśnienie wytworzone w zbiorniku przez kompresor napędzany wałkiem przekaźnika mocy z ciągnika. Opróżnianie odbywa się za pomocą nadciśnienia lub grawitacyjnie. |
SYSTEMY ROZLEWAJĄCE |
Deszczowanie odbywa się przy pomocy łyżki rozlewowej, która jest standardowym wyposażeniem wozu. Na życzenie mogą być stosowane inne urządzenia do rozlewania. Wóz przystosowany jest do montażu dozownika z wężami, aplikatora redlicowego i aplikatorów talerzowych. |
TRANSPORT DROGOWY |
Wóz posiada deklarację zgodności WE. Świadectwo homologacji umożliwia zarejestrowanie wozu oraz dopuszcza do poruszania się po drogach publicznych. |
ZASTOSOWANIE |
• wypompowanie nieczystości płynnych, gnojowicy, ścieków komunalnych
• transport i rozlewanie na pola i użytki zielone
• podlewanie, zraszanie i nawożenie upraw
• dogaszanie pożarów w lasach i na polach
• transport wody na budowy i drogi
|
WYPOSAŻENIE STANDARDOWE |
Wóz asenizacyjny w wyposażeniu standardowym posiada:
• wąż ssący 5" o długości 3 m - łącznik
• wąż ssący 5" o długości 3 m z koszem
• kompresor z zaworem bezpieczeństwa
• łyżkę rozlewową
• tłumik - odzyskiwacz oleju
• błotniki
• zawór pływakowy na górze zbiornika
• zbiornik przelewowy
• dyszel resorowany
• rurowy wskaźnik poziomu na przednim dnie
• manowakuometr
• regulowaną stopę podporową
• wymienny zaczep
• instalację hamulcową dwuprzewodową
• instalację elektryczną 12V
• układ hydrauliczny otwierania spustu
• układ hydrauliczny zasilania dozownika
|
BUDOWA I WYPOSAŻENIE SPECJALNE |
Wóz oprócz wersji standardowej może być wykonany w wersji specjalnej oraz posiadać wyposażenie dodatkowe rozszerzające jego funkcjonalność:
• zbiornik malowany specjalnymi farbami
• zasuwy mosiężne z boków zbiornika
• właz górny Ø 420 mm ręczny lub hydrauliczny
• drabinka
• dodatkowe wzierniki 3''
• wałek przekaźnika mocy
• zaczep obrotowy, kulowy lub inny
• rozdzielacze deszczujące do tyłu lub na boki
• kompresor JUROP PN-140M
• szybkozłącze do przypinania węża ssawnego
|
|
|